Világbiztonság

Nyílt Társaság

A Táltoskirály tanítása - Egyedül is játszható, jobb agyféltekés társasjáték. Őseink hitvilága, a nyelvi gyökrendszer és a tudomány képeinek rejtett összefüggései, a képi gondolkodás fejlesztése! A mozgó fényre kattintva!
A Táltoskirály tanítása - Egyedül is játszható, jobb agyféltekés társasjáték. Őseink hitvilága, a nyelvi gyökrendszer és a tudomány képeinek rejtett összefüggései, a képi gondolkodás fejlesztése! A mozgó fényre kattintva!
A teljes méretű képhez kattints ide

Ősi szent világképek találkozása (Népek-nemzetek barátsága: Tibet és Magyarország)

Beavatás a több dimenziós gondolkodásba. A végtelen megközelítése a rezgés keltette formákon keresztül.
A szent égi város szimbolikája minden ősi kultúrában jelen van.
A Szent Korona felülnézeti képét csak a koronázást végző személyek láthatták!


Az eljárást egy lemezen szemléltetjük. Apró szemcsék olyan formákat alkotnak melyek a világ számos szent jelképrendszerében megjelennek. A Szent Korona felülnézeti képét is láthatjuk. A buddhista mandalákat színes porszemekből állítják össze.



A Világegyetem rezgése az ami a sejtek alkotóelemeit, a fehérjéket is összeilleszti.

Folytatás a hozzászólásokban!


Böngészhető, képi kulcsszavak
3D(99); Hiranyagarbha(4); Népek-nemzetek barátsága(8); Szent Korona(235); Szent Korona nemzetközi(12); Szent Péter(33); abrakadabra(12); buddhizmus(44); chakana(77); elölnézet(2); energia(51); felülnézet(7); felülnézeti világmodell(50); hangeometria(19); koronázási jogar felülnézet(33); kulcs(44); kulcslyuk(37); körkereszt(303); lépcsőzet(164); mandala(55); rezgés(24); szintek(10); világkerék(5); végtelen csomó(131); égi város(5);
Szent_Korona_Templom2.jpg Szent_Korona-Mandala.jpg Szent_Korona-teljes1-szimbolumokkal.jpg
. FORRÁS - FILE-INFO (A kép és a hozzá tartozó leírás, valamint a kattintható kulcsszavak, egy intelligens képtár részét képezik. A képi hasonlóságok böngészhetők, a körberajzolt jelképek* illetve kattintható kulcsszavak segítségével. * Ha "körberajzolt" kulccsal van jelölve)
Fájlinformáció
Fájlnév:Szent_Korona-Mandala.jpg
Album neve:RCHARD / Világunk Koronája - A Szent Korona nemzetközi kapcsolatai
Szavazat (11 szavazat):10101010101010101010(Részletek mutatása)
Kulcsszavak:rezgés / energia / hang keltette forma / kulcslyuk / Szent Korona nemzetközi / Szent korona és buddhizmus / felülnézeti világmodell / kiadványba való / buddhizmus / Népek-nemzetek barátsága / Hiranyagarbha / kulcs / Szent Péter / végtelen csomó / Szent Korona / felülnézet / oldalnézet / elölnézet / mandala / 3D / chakana / világkerék / koronázási jogar felülnézet / körkereszt / lépcsőzet / szintek / égi város / Hiero Sólyom / hangeometria / abrakadabra
Leírás (forrás url):Világbiztonság képtár válogatás
Fájlméret:148 KiB
Hozzáadva:2013. Január 15.
Képfelbontás:912 x 355 pixel
Megjelenítve:4714 alkalommal
Közvetlen webcím:http://vilagbiztonsag.hu/keptar/displayimage.php?pid=19836
Kedvencek:Hozzáadás kedvencekhez

Hozzászólás küldése
Névtelen hozzászólás nem engedélyezett. Lépj be, ha írni szeretnél

Hozzászólás 1 írt ide: 3, erről: 3
Oldal: 1

Arch   [2013. December 13. 16:07-kor]
Létezik egy szent ereklye a világon, mely szinte az összes vallás legszentebb jelképrendszereit tárolja.
Világunk kultúráinak szent jelképrendszerei a korona szimbolikáján keresztül!

Láthatjuk, hogy az ősi tanítások egy összefüggő képi világot alkotnak. Megtanítanak minket több szinten, több dimenzióban gondolkodni. A Szent Korona felülnézeti és oldalnézeti világmodell képe is megjelenik a buddhista mandalákban.

A hangrezgés keltette formák fényesen ragyogva tisztítják meg tudatunkat, utat mutatnak a mélyebb megértés felé.






Mandalakészítés. Világkép porból lesz...



A világvallások jelképeivel



Aranypor a forró lemezre... A Szent Korona pártaelemek elkészítésének egy lehetséges szakrális módja a forró, folyékony arany és zománc hangkezelése. A hangot kitartva, a lemezt lehűtve a forma tárolható.
A zöldes színű, aranyba foglalt anyag egy áttetsző, vékony zománc réteg mely az üvegnél is törékenyebb. A mindennapokban a zománccal csak mint bevonattal szoktunk találkozni, a Szent Koronán azonban hordozó nélkül, az anyagában arany mintázattal együtt találjuk meg.
A pártaelemek anyaga hajszálvékony azsúrzománc, benne arany mintázattal.





A hanghullámok vizuális megjelenítése több ezer évre vezethető vissza. Afrikai törzsek több mint ezer éve használják a dobot és növényi magvakat vagy finom port formák előhívására. (Ez esetben a dob mint hangszóró működött, a külső hangokat a "doboz" erősítette fel.) Varázsláshoz, jósláshoz alkalmazták: apró szemcséket, magokat szórtak a dobra: abrak a dobra, ebből lesznek az ábrák, vagyis: ábrák a dobra. Leonardo Da Vinci (1452-1519) és több neves személyiség is foglalkozik a témával. Állóhullámok adta formák 2 és 3 dimenzióban, valamint a Szent Korona jelképrendszerében.
A dobokon vagy lemezeken megjelenő állóhullámok szent formákat alkotnak. Ez az eljárás a legmodernebb technológiákban is alkalmazható. A Világegyetem rezgéseinek rendszerében az élet alapját jelentő fehérjék is összeállnak.

A sejtosztódás folyamatának megjelenítése a szakrális geometria alapja. A világ legősibb szent rendszere rovás jelkészlettel olvasható!



Földanya Jó (Föld A NY NY A LYó)
Jó Atya Jő (LYÓ A TY A LYŐ)
Egy Ős Egy Anyja.


Szent jelképek szakrális olvasata rovás jelkészlet segítségével.
A fenti képen az osztódási orsók kialakulása látható, a sejtosztódás folyamatában.

Az osztódási orsó kialakulása:



Sejtosztódás valós időben:



Az Ős Atya és az Ős Anya jelei összeolvasva:



Sejtosztódás, mitózis (állapotai) - kisfilm

A biológiában a mitózis azt a folyamatot jelenti, mely során a sejt két egyenlő utódsejtbe választja megkettőződött genomját.
A kisfilmben részleteibe menően láthatjuk az örökítő kód másolását és az egész folyamat 3 dimenziós megjelenítését.

Ide kapcsolódik az énlakai templom kazettás mennyezetén is megtalálható "Egy az Isten" összerovás:



Szikhizmus - Rovás "Egy az Isten" - Irán címere
A szikhizmus a hindu és muszlim vallásháborúk környezetében kifejlődött vallás annak a kérdésnek a megválaszolására, hogy mi a helyes hozzáállás az erőszaktól mentes hinduizmusban a „szent háborút” folytató iszlámmal szemben. A szikhizmus magja az egy Istenben és a szentírásukban leírt Tíz Guru tanításaiban való hit. A társadalmi hagyományok és berendezkedéseket illetően valamelyest eltér a hinduizmustól és az iszlámtól is (így például elutasítja a kasztrendszert és a purdah-t).


A Tejút, a Nap és a Föld magjának sugárzása és védelmező mezője is megjelenik a dob festésében.
Hangrezgés keltette állóhullámok a térben.
Ezt a tudást nem vehetik el tőlünk. Ez belülről fakad!
A Világegyetem egyetemes rezgése ami megjelenik előttünk. Az anyagi világ ettől létezik. Az emberi tudat az összekötő kapocs az éteri és az anyagi világ között.

Az eljárást egy lemezen szemléltetjük. Apró szemcsék olyan formákat alkotnak melyek a világ számos szent jelképrendszerében megjelennek. A Szent Korona felülnézeti képét is láthatjuk.



A Világegyetem rezgése az ami a sejtek alkotóelemeit, a fehérjéket is összeilleszti.





Teknős páncél, és hang keltette formák (ábrák a dobra)Balra egy teknős páncél látható. Jobbra hang keltette formák (cymatics), a következő frekvenciák alkalmazásával:
1021 Hz, 2041 Hz, 1088 Hz and 1085 Hz.


Chakana - Szakrális geometria
Szerkesztése a napkörön keresztül. Körkereszt illetve a Szent Korona felülnézeti képe.
A Szent Koronán több zománcképen is előforduló szimbólumkapu.



Chakana Bolívia, Peru:



Maja Egy Isten - Napisten szimbólum. A galaxis közepét is szimbolizálja. Galaktikus pillangó.
A Teremtő Isten jelképével azonosítják:



Szent Jakab apostol zománcképe a Szent Korona hátsó részén, a felső szinten. Koponyadudorral, meditációs szemállással, nehezen meghatározható, szkíta állat-ábrázolással. A koronacsakra helyén jelölést láthatunk mely a koponyatetőre, pálos rendre és a pilisre utal. A két oldalon található állatábrázolások felett négyes osztású fénymagok mint csillagok jelennek meg:



Szent Péter zománc a kulcslyuk forma mellett a chakana jelképrend.
Szent Péter képe a Korona (és a király) jobbján található. A Szent Korona pántján 8 apostolt találunk.

Kulcsok a kulcslyukban.




Keresztény és buddhista jelképrend találkozása (a modern tudományban halmazállapot-változások a szakrális felfogásban az Őselemek kapcsolatai).
Az ember lehetőséget kapott az elemek feletti hatalomra. Tudunk tüzet gyújtani, vizet szabályozni, földet művelni és a levegővel beszélni.
A legfelső elem az éter. Elért elem: Értelem. Az angyali tudás és a megvilágosodás kapcsolatrendszere.



Tér-idő modellek Balról jobbra:
- 3+ dimenziós szakrális geometria videó sorozatból
- Sztupa modell (építészetben is)
- Gábriel arkangyal szobra a budapesti Hősök terén a Millenniumi emlékmű közepén
- Buddha és az elemek
A Tűz a Víz a Levegő a Föld, és az ötödik elem, az Őselemek megjelenítésével. Egyes megközelítésekben az ötödik elem maga az emberi tudat.


Tökéletes kristályszerkezetek

Kristályok Királya (KRST jelentése felkent)










Elemek-Tér-Idő-Modellek mozgásban. Halmazállapot változások.
A kép és zene változásának matematikai hasonlósága nem véletlen, a csárdás táncról van szó. A 3 dimenziós térben matematikai értelemben 5 szabályos test létezik. Természetesen ezekből is végtelen van, de be kell vezetni a számoláshoz több dimenziót. Magyarul: az érzékelő számára csak modellezés, vagy fantázia segítségével megjelenő valóság. A Metatron-kocka időben változó szabályos testek átformálása. A Végtelen különböző megközelítései a kör négyszögesítésén (Pi) és a "Jó"- jelen (Fibonacci, "Fí" spirál) keresztül.




Bővebben: http://www.vilagbiztonsag.hu/fejleszt/szakralis/egy-s.html




Encounter of ancient sacred worldviews

Initiation of multi-dimensional thinking. The approach to the infinite vibrations created by constellations.
The Holy City of celestial symbolism is presented in every ancient culture.
The top view of the Holy Crown could be seen by only of those people who leaded the coronation ceremony...
Metatron   [2013. Március 4. 02:46-kor]
Székely jelpárhuzamok a Szent Koronán

Varga Géza felismerése szerint a Szent Koronát 531 táján készítették a mervi oázisban (ma Irán), a szabírhunok nesztoriánus vezetője számára. Elméletét a forrásokban ránk maradt egyértelmű híradásokon, a stíluspárhuzamokon és hasonló megfontolásokon túl arra is alapozza, hogy a koronán székely írásjelek párhuzamait találjuk, amelyeket az akkor a tájon uralkodó hunok is használtak. Ezek a jelek genetikus kapcsolatban vannak a kereszténység előtti ősvallás jelképeivel, amelyek közül többet átvett a kereszténység is.

A felfedezés története

A Szent Korona nem csak latin és görög, hanem székely írásjelekkel rokonítható jeleket is tartalmaz - ezeket azonban három ok miatt nem vizsgálták korábban. Egyrészt nem alkottak folyamatos sorokat, ami megnehezítette az írásként való értelmezésüket. Másrészt e jelek díszesebbek is a szokásos latin jeleknél, ezért könnyen vélhették őket puszta díszítésnek. Csak a világmodellek jeleinek feltárása, olvasási (megértési) módjuk tisztázása és az írás fogalmának pontosítása vezetett el a Szent Korona harmadik jelrendszerének azonosításához és elolvasásához.

A Szent Korona pártájának Krisztus-zománcán, a térden lévő jelekre Ludvig Rezső koronakutató ötvös[1] hívta fel Varga Géza figyelmét. Mint arra Ludvig Rezső rámutatott, a Szent Korona pártáján, a Krisztus-zománc térdén lévő rekeszrajzolatokat semmilyen ötvöstechnikai szempont nem indokolja, ebből következően azok jelek lehetnek. Ludvig Rezső kérésének megfelelően Varga Géza tisztázta a mondott jelek értelmét és ő azonosította őket a székely írásjelekkel is. Átvizsgálta a Szent Korona és általában az uralmi jelvényegyüttes jelkészletét is, ahol ugyanezt a jelkészletet találta. Ezt követően fejtette ki A magyarság jelképei c. kötetében azt az általánosan megfogalmazott tételt, miszerint a magyarság legfontosabb jelképei szorosan kötődnek a székely írás jeleihez.

Székely jelek a magyar uralmi jelvényeken

Varga Géza szerint a magyar uralmi jelvényeken (a Szent Koronán, a jogaron, a koronázási paláston, az országalmán és a címerben) összesen 17 székely rovásjel párhuzama található meg. Egy Nemetz Tiborral elvégzett számítás szerint a jelek hasonlósága nem tekinthető véletlennek. Ezt a jelek egykori ősvallási jelentése magyarázza meg: eredetileg szójelek voltak és a hozzájuk kötődő ősvallási hiedelmek legitimálták az uralkodóház hatalmát. A hun eredetű magyar uralkodó dinasztia az uralmi jelvényeit és a rajtuk lévő jeleket is a hun időkből örökölte. Ennek köszönhető, hogy nem csak a Szent Korona szerkezete hasonló a szibériai sámánkoronákéhoz, hanem a koronázó palást jelrendszere és képszerkezete is azonos a szibériai sámánköpenyekével.
Ezért a dinasztia akkor is ragaszkodott a hagyományos jelekhez, amikor a kereszténységet - hun-szabír előzmények után - államvallássá tette.

Mindezek alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a magyar uralmi jelvényeken szükségképpen jelennek meg a székely jelek hieroglifikus (szójelekként használt, ősvallási jelentőségű) párhuzamai. E jelvények ugyan különböző korokban készültek, a készítőik mégis mindig figyelemmel voltak a hun korból örökölt jelképekre, amelyek egy ősi állameszme képviselői. A jelek által képviselt gondolati rendszer később a koronaeszmében lett összefoglalva. A magyar koronaeszme a Szent István korabeli Európában páratlanul demokratikus, és csak a sztyeppi katonai demokrácia viszonyai közepette születhetett meg. A katonai demokrácia ma is korszerű értékrendje e hun jelek segítségével vált a középkori magyar királyság állameszméjének egyik meghatározójává.

A székely jelek előzményét - régészeti leleteik tanúbizonysága alapján - használták a szkíták és a hunok is, sőt e jelek kimutathatók egy Krím-félszigeten előkerült szkíta aranykoronán, a kubánvidéki hun kettőskeresztben (amely a feltételezések szerint egy diadém jelképe volt) és az alucsajdengi hun koronán is. Ebből következően a koronákon viselt jelek divatja azonos volt a szkíta, a hun és a magyar uralkodócsaládoknál, a magyar uralkodóház alkotmányos rendje a sztyeppi állameszmét képviselte a középkori Európában.

Székely jelek a Szent Koronán

A Szent Korona szerkezetében, valamint az aranyból és zománcképekből álló díszítésében találunk olyan jeleket, amelyek a székely jelekkel (a klasszikus székely írásjelek hieroglifikus elődeivel) azonosíthatók. Olvasási módjuk a kőkori eredetű világmodellek jeleinek olvasásmódjával rokon. Ez azt jelenti, hogy nem folyamatos és hosszú, hanem csupán egy-két szóból álló rövid szövegeket lehet fonetikusan azonosítani és elolvasni a koronán. Olvasás helyett inkább a fonetikus jelképek megértéséről, a koronát és a jeleit jól ismerő emberekben a Szent Korona láttán kialakuló összbenyomás keltéséről lehet szó. Az uralmi jelképeinken (köztük a Szent Koronán) található székely rokonságú jelek megtekinthetők a székely írás rétegeit bemutató táblázatok egyikén:

A Föld szójele

A Szent Korona felülnézete a körbe zárt kereszt, amely a székely írásban az "f" (Föld) jele, a kínai írásban és az asztrológusok jelrendszerében is "Föld" jelentésű. A Föld szakrális középpontját, a Teremtés helyszínét, az Éden térképét (az egy forrásból négy irányba induló szent folyókat) ábrázolja. Az Éden a Teremtés helyszíne, az Isten lakhelye, ahonnan az isteni rend és az életerő - a szent folyók vizével jelképezetten - szétterjed. E jelekből kialakított térképnek több képszerű változata ismert a magyar népművészetben és a világ mandaláiban. A Szent Korona a népmeséinkből és az antik mitológiából ismert bűvös erejű tárgyak rokonságába tartozik: a közemberből képes isteni megbízatást teljesítő szakrális uralkodót teremteni. A Szent Korona a benne foglalt jelek segítségével a korona viselőjét isteni szerepkörbe emeli és a Teremtés munkájának folytatására kötelezi azáltal, hogy a világ isteni középpontjával azonosítja. A Szent Korona szerkezete azért hasonló a szibériai sámánkoronák szerkezetéhez, mert valamikor a sámáni és uralkodói feladatokat egyetlen személy, a szakrális uralkodó látta el.

Az Ég szójele

A szent Korona szemből nézete az "eget alátámasztó fa" ábrázolási konvenció egyik megjelenítése, amely a székely írás "g" (ég) jelével is rokon. A szemből nézetben az eget alátámasztó fa szerepét betöltő keresztpánt-szakasz alján és tetején egyaránt faábrázolásokat találunk Krisztus mellett. Ezek a társítások arra az ősvallási meggyőződésre építenek, amely szerint az égig érő fa (a Tejút) azonos az Istennel (az ősvallás fiúistenével). A korai keleti kereszténység az ősvallás fiúistenének szerepében ábrázolja Jézus Krisztust. Az elterjedt ábrázolási konvenció azt fejezi ki, hogy a fa (az Isten) tartja a fejünk felett az eget, ezáltal megmentve a világot a pusztulástól. A koronán ez a kép azt fejezi ki, hogy magyar uralkodó ugyanezt a feladatot vállalja, e feladat végrehajtása érdekében az Istentől kapta a megbízatását.

A jó "folyó" szójele

A keresztpántszakaszok kacskaringó alakú filigránjai a székely írás "j" (jó) jelének hieroglifikus előképei. A jó szavunk egykor "folyó" jelentést is hordozott. A jel égig csapó hullámtarajt ábrázol s azt jelzi, hogy a keresztpántszakaszok a szent folyóknak felelnek meg, amelyek az ősvallási világkép szerint vizüket az Istennel azonos Tejútból kapják. Istenünk egyik állandó jelzője ezzel összefüggésben a jó, amelyet Ipolyi Arnold szerint még az őshazából hoztunk magunkkal.

Az ország szójele

Az abroncson lévő, hegyeket ábrázoló áttetsző pártadíszek az "ország" szójelei. A sumer írás hármashalom alakú "hegy, ország" szójelének és a magyar heraldikából (például Dürer címeréből) ismert jelnek a megfelelője. Ugyan ez a hármas halom - országjel található meg a magyar címerben is.

Du/Dana isten szójele

A Szent Korona boltozatán lévő keresztet keresztény jelképnek tekintik, azonban a kereszténység megjelenése előtt is istenjelkép volt. A Mediterráneum írásrendszereiben a kereszt és az X azért jelöli a "t", vagy a "d" hangot, mert az istent jelölő szavak az írást megteremtő korai kultúrákban e két hanggal kezdődnek (vö. sumer dingir "Isten", türk tengri "Isten", kínai tien "Isten, ég", etruszk Tin "a főisten neve", latin deus "Isten" szavakkal; valamint hogy ugyanez a gyök szerepel a hatti/hettita Estan napisten nevében és a magyar isten szóban is!). Ezzel összefüggésben a székely írásban a kereszt a "d" (Du/Dana isten) jele, amely az Éden négy szent folyóját ábrázolja.

A kereszt megtalálható hun felülnézeti világmodellek isteni középpontjának jeleként is; amiből nyilvánvaló, hogy a számukra készített Szent Korona keresztjét a hunok régen ismerték és az Isten jelképének tekintették. [10]

Az istennév Du alakváltozata előfordul az isteni triász nevében, amely Anonymusnál Enedubeliánus vezér nevében maradt ránk. A Dana változat az erdélyi "Dana verjen meg!" mondásban őrződött meg. Ugyanerre az istennévre vezethető vissza a kelet-európai folyónevek egy része (Duna, Don stb.) is, (a görög történetírók feljegyezték, hogy a szkíták a folyóikat a folyó istene miatt tisztelték).

A kereszt a székely rovásírás emlékei között a székelyderzsi rovásírásos téglán a Du/Dana ten "Du/Dana isten" ligatúrában szerepel. A ligatúra párhuzamát megtaláljuk a Yazilikajai hettita sziklapantheonban is. Az újabban luwiai írásnak nevezett hettita hieroglif írást 19 jelpárhuzam köti a székely íráshoz - tehát az egyezés nem véletlen, hanem a kultúrák és a jelképek rokonságának a jele.

A Jóma ligatúra

A Szent Korona abroncsán lévő Krisztus kép térdén látható ligatúrákra Ludvig Rezső koronakutató ötvös figyelt fel. A kacskaringó alakú hullámot és hegyeket ábrázoló két jelet Varga Géza azonosította a székely írás jó és magas szójelével. A ligatúra hangalakját a Jóma isten neveként oldotta fel. A ligatúra a magasba vezető folyóra utal, Jézust az égbe vezető úttal (a Tejúttal) azonosítja.

A ligatúrát azért tették Krisztus térdére, mert az ősvallási elképzelés szerint az első ember csontjaiból lettek a hegyek. A kereszpánt-boltozat tetőpontján lévő Krisztus-zománcon a Tejútra utaló kacskaringó ugyanezen megfontolásból került a vállra.

A Jó sarok ligatúra

A Szent Korona Szent György zománcának könyökén a Jó sarok ligatúra található. A sarok "úr Óg" szó az Ószövetségben említett Óg király nevéből alakult ki, akit a görögök Heraklészként ismertek és a szkíták ősapjának tartottak. A jelforma Héraklész oszlopait (a világ sarkain található, égbe vezető hegyeket) ábrázolja. A jelet ugyanazon ősvallási képzetnek megfelelve tették Szent György könyökére, amiért a Jóma ligatúrát az abroncs Krisztusának térdére, a jó jelet pedig a keresztpánt Krisztus-zománcán a vállra.

Miért szent a Szent Korona?

Ezt a kérdést többen feltették és különféle válaszok is születtek rá, amelyek azonban nem lehetnek alaposak a Szent Koronába épített székely hieroglifák figyelembe vétele nélkül. A királyi ékszert a jelei teszik beavató koronává, a ma ismert koronák között egyedivé és szentté. E jelek írják le az uralkodó és a Teremtő kapcsolatát; valamint az uralkodóra háruló és az általa vállalt szent feladatokat: a területből ország, a tömegből nemzet alkotását.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9kely_jelp%C3%A1rhuzamok_a_Szent_Koron%C3%A1n

Metatron   [2013. Március 4. 02:40-kor]
A Szent Korona mervi keletkezésének elmélete

A Szent Korona mervi keletkezésének elmélete szerint a magyar királyi korona az ókori Iránból származik.

Ibrahim Pecsevi török történetíró "azt állítja, hogy ő hallotta a magyaroktól ezt a nyilatkozatot: a korona 3000 esztendős; Iszkendertől (Nagy Sándor) örökölte Nusirván (Kürosz) s ettől szállott mi reánk. Továbbá Mohammed Emin nagyvezír 1768-ban azt írta Kaunitz herczegnek, hogy az osztrák császár mint a Nusirván idejéből maradt korona örököse egyedül érdemli meg az "imperator" czímet." (Thúry/1893/343, 344)

Nagy Szulejmán 1529. évi hadjáratának leírása szerint a Tas falu melletti állomáson a pasa lóháton összegyűjtvén a bégeket, előhozatta a királyoktól viseltetni szokott koronát s megmutatta nekik, ezt mondva: "Ez a korona Nusirván idejéből maradt fenn." (Katona/1989/127).

Bár e török feljegyzések nem hagytak mély nyomot a koronakutatásban, Nusirván (Kürosz) és kora nem vethető el, amikor a korona eredetét kutatjuk. Vannak ugyanis további adatok és megfontolások is, amelyek alapján bizonyosra vehetjük, hogy Perzsia hunok-járta határterületein született meg a Szent Korona. Ilyen kötődést jelent a korona polichróm stílusa, amelyet a hunok terjesztettek el az V. században. Hasonló ékszereket készítettek a mervi oázisban is, s ezeket a ma "keleti ezüstnek" nevezett tárgyakat adták a szabírok a tajga népeinek a prémekért cserébe. Nusirván a Karnamagban leírja, hogy befogadott országa északi területeire (közte a mervi oázisba) egy népet, amelynek 20 000 kitűnő lovasa volt. Hét törzsre osztván őket és kagánokat nevezve ki föléjük - amely alkalom lehetőséget kínált a Szent Korona átadására is. Ugyanezt az eseményt leírja a Tarih-i Üngürüsz is: Szkítia fejedelme 20 lovast adott Iránnak a Bizánccal vívott háborújához. Mindezeket összegezve a Szent Korona a mervi oázisban készülhetett 531 táján a szabírhunok vezetőjének, a forrásokból ismert Zabergán "szabír kán" számára. A Bíborbanszületett szerint a magyarok régi neve a szavartü aszfalü "szabír heftalita". A különböző források egymást erősítik, a magyarságot a szabírokkal azonosítják, a Szent Korona születését a hun utód időkbe helyezik.

http://hu.wikipedia.org/wiki/A_Szent_Korona_mervi_keletkez%C3%A9s%C3%A9nek_elm%C3%A9lete

Hozzászólás 1 írt ide: 3, erről: 3
Oldal: 1